söndag 25 oktober 2015

Föreläsning, grön linje och en extra timme

Vet du hur man tänder elljusspåret? 

Det är fortfarande alldeles mörkt då jag kommer fram till motionsspåren. Damen jag frågar svarar att det alltid är släckt på morgonen. Nåväl, det ljusnar ju snart. 

Springer en timme, duschar och gör mig redo för föreläsning. En av anledningarna till helgens Lindomebesök är att jag ska hålla i föreläsningen på månadens kvinnofrukost i Lindome Församlingshem. Dagens tema är: Fysisk och mental hälsa samt kost. Det är cirka 40 damer med ganska hög medelålder som intresserat lyssnar i ungefär två timmar :-) Fantastiskt roligt med sådant engagemang.

Helgen fortsätter sedan i grön stil, skulle man kunna säga. Det är grönkål, mangold, purjolök och alla möjliga rotfrukter, frukt och bär från min svägerskas helt fantastiska trädgård. Grönkålen följer oss faktiskt ända till Liseberg och Halloweentemat där. 

Avslutningsvis en extra vintertidtimme. Lägger den bonustiden i samma motionsspår som under gårdagen - men denna gång efter mörkrets försvinnande. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar