torsdag 15 oktober 2015

Intervallvecka

Fyra dagar och fyra intervaller. Så är det faktiskt. Av olika anledningar har det blivit intervall varje dag, denna vecka.
Kvällens träningspass inget undantag. Fast det är lite längre än övriga dagar. Det är ESOK-träningen som Anna och jag håller i. Vi springer 20 stycken 30 sekundersintervaller runt sjön. Sådär sju kilometer och 10 minuter i intervalltempo. 
Det känns lätt. Som om jag är i bra form. Kanske jag är det? Får försöka konservera det tillståndet på något sätt. Och det gör jag nog bäst genom att inte springa intervall i morgon.

Kvällen är förövrigt magiskt vacker. I sjön speglar sig landskapet med höstens alla färger. Och jag tänker att det inte bara är formen jag vill konservera. Bilden av kvällen och hösten får en given plats i den minnesbank där särskilt utvalda tider, platser och händelser sparas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar