måndag 1 november 2010

Löpning, tjejer, middag = springjunta



Medan övriga tjejer ger sig ut på ett löppass - tar jag rullskidorna och åker i riktning mot....Skurugata. I dag är det mörkt när jag väl är tillbaka. Kanske det får bli cykelvägarna nästa vecka?

Kvällens springjuntavärd är Maria. I ett helt fantastiskt funkishus avnjuter vi en god italiensk soppa och därefter päronpaj och grädde! Inget fel på den måndagkvällen.

Det är ett fantastiskt gäng, alltid utsökt mat och otroligt trevligt. Att man dessutom har avverkat ett träningspass innan gör det hela såklart än bättre. Konceptet heter Springjunta. Är du inte med i en så bilda en ny!




I kväll är alla sju Springjuntamedlemmar närvarande. Nästa gång är vi hos mig. Jag hoppas jag kan vara med och springa då.

2 kommentarer:

  1. Tänk att löpning för så många människor ihop :). Undrar just vad motsvarigheten för män skulle kallas?

    SvaraRadera
  2. Det är väl inte en omöjlighet att starta upp för killar!! Men ni har kanske inte samma behov av att prata, prata, prata......

    Dessa "sammankomster" är guld värda!! Ger energi för hela veckan!

    SvaraRadera