lördag 6 november 2010

Regn i Räng


Befinner mig i en liten idyll söder om Malmö. När jag under morgonen tar mig ner till havet funderar jag på om det bor några skidåkare här. Förutsättningarna är inte de bästa för den skidåkande skåningen i dessa trakter. Tänker närmast på de milda vintrarna och det platta landskapet. Två framgångsfaktorer för skidåkare i denna del av Sverige måste vara intervallträning och rullskidåkning.

För visst finns det skidåkare från Skåne. Och jag vet - hela Skåne är inte platt. I Vasaloppsspåret återfinner man en hel del skåningar. Helsingborg har, om jag inte minns fel, en av de stora Vasaloppsklubbarna. Vi har också några skåningar som ska förgylla  vår resa till Marcialonga.





Vad gäller dagens träning blir det 20 minuters löpning och lika mycket promenad. Jag vet, knappt värt att nämna, men en anledning att gå in på funbeat. "Hinner" inte åka rullskidor. Dagen är fylld av aktiviteter och snart åker vi i riktning mot................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar