söndag 28 november 2010

Fullt upp i vardagen

Träningsblogg? Det här blir ett fullt-upp-i-vardagen-inlägg istället. Att inläggen varit få sista tiden beror inte bara på avsaknaden av träning, dock. Datorn (eller båda datorerna) är trasiga. Men nu sitter jag här för första gången framför vår nya apparat.

Det är fullt upp. Den fantastiska snön är ännu en orsak till detta. Det ska skottas och göras i ordning skidor.

Har tänkt redogöra för den fullständigt fullproppade vardagen från fredag eftermiddag till söndag förmiddag. Ingen träning här inte. Fredag eftermiddag åker hela familjen till Lövhult. Ett skidpass med barnen värderas på inget sätt mindre än ett träningspass. Det är värt varje minut att åka med de små förhoppningsvis framtida skidåkarna - men det är i mina ögon sett inget t r ä i n g s p a s s. Inte det jag skriver om, träning. Fortsätter de åka lär det dock inte dröja länge innan deras kapacitet är i nivå med min.


Innan kvällens glöggkalas bär det av ännu en gång till Nässjö. Efter fyra säsonger på Fischerskidorna ska de lämnas in för slipning. Bäst att göra nu så det blir gjort innan en femte säsong redan är förbi.

Lördagen innebär ingen sovmorgon. Strax efter halv åtta inväntar jag Taxi Nybergs bussar. Vi ska till Kalmar. Det är mörkt innan vi är hemma igen. Gör pepparkaksdegen och bakar bröd till söndagens rullskidträff, som nu ändrats till skidträff, innan jag somnar.


Söndag morgon skiljer sig inte nämnvärt från lördagsmorgonen.Det är nämligen upp i ottan igen. Tidig avfärd till Nässjö. Då vi bara har en fungerande bil, skjutsar jag den helgarbetande mannen till jobbet innan jag bakar ut alla bröd, vallar skidorna och packar inför skidträffen i Lövhult. Dessutom sitter jag just nu och bloggar om det.

Ses vi inte i Lövhult kan du alltid gå in här och läsa om dagens skidträff, senare i dag. Förhoppningsvis en hel del bilder som kanske inspirerar till att vara med på vårens skidträff - då vi med all säkerhet (?) ska åka rullskidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar