måndag 1 november 2010

Att hitta träningstid

Läser om träning och småbarnsföräldrar i Petra Månströms maratonblogg. Intressant att läsa hur småbarnsföräldrarna lyckas planera in sin träning. De flesta gör som mig - tränar tidigt. En del blir jag riktigt imponerad av - antingen jättejättetidigt eller efter klockan nio på kvällen. Det verkar också vara en hel del tränande föräldrar som lyckas springa på lunchen eller till och från jobbet.

När barnen kommer upp i 8-9 årsåldern har de ofta egna aktiviteter - så är det i alla fall hos oss. Denna tid är ju perfekt att avsätta för sin egen träning.... Om jag inte själv är med som ledare, vill säga. Då är jag återigen förpassad till tidiga morgonen eller sena kvällen.

Själv tränar jag i bästa fall fyra dagar i veckan. Två i veckan och två på helgen. Det går (nästan) alltid att klämma in. Vill man så går det.


För övrigt har jag en höjdaraktivitet denna dag: Springjuntan! I kväll ska vi till Maria och alla som är hela och friska har ett löppass att se fram emot innan maten. För min del blir det ingen löpning. Kanske ett rullskidpass.....?!

1 kommentar:

  1. Jo, jag är riktigt imponerad när man läser om dessa bloggare som både har två, tre och fyra barn men ändå hinner med all träning och dessutom hinner de skriva om det på sin blogg. Själv är jag sambo utan barn men ändå känns det som man behöver lite extra tid ibland. Vore inte helt fel att vara morgonpigg :)

    SvaraRadera