tisdag 16 november 2010

Firande


Det är inga ungdomar som har samlats i skidstugan denna tisdag kväll. Det är jubilarer från 40 år och uppåt. Bara damer. Någon motsvarighet bland klubbens herrar finns inte så vitt jag vet. Vi är nog drygt 30 stycken.

Det bjuds på förträffligt god soppa och därefter chokladprovning. Från mjölkchoklad till 86% mörk choklad.



Möjlighet att träna, innan vi äter, finns för den som önskar. Själv får jag - ofrivilligt - vara hemma från arbetet idag. En sjuk 9-åring och jag. Vilket resulterar i ett löppass för min del, redan vid lunchtid. Detta tillsammans med min alltid tisdagslediga granne. Jag överskrider veckans 30 minuterspass med drygt 10 minuter - för att vara exakt 47 minuter och 8 km - men känner inte mer i hälsenan än jag gör efter gårdagens 30 minuterspass.

En riktigt bra dag med andra ord. Både träning och trevlig tjejkväll (mannen tycker dock det är tantvarning på en sådan tillställning så han skulle inte benämna det som tjejkväll....).

Bäst att avsluta. I morgon bär det av till Göteborg 06.00....

2 kommentarer:

  1. Jag vart ju helt ställd när jag förstod att du hade barn och nu verkar du även vara över 40? Jag trodde du var rund 28 eller däromkring. Men det är ju lite svårt att se bara på bilder. Coolt i alla fall! Hatten av för alla dina aktiviteter och familj!

    SvaraRadera
  2. Cilla har testat sin FYSIOLOGISKA ålder. Den var 12...

    Anette

    SvaraRadera