söndag 14 november 2010

Träning, skidmöte och förberedelser

Dagens träning är en upprepning av gårdagen. Rullskidor på Skurugatavägen. Idag knappt 19 km och 1.17. Att jag hinner längre på kortare tid jämfört med gårdagen beror inte på bättre form. Det är resultatet av samma antal backar både upp och ner. Under gårdagen åker jag bil från Skurugata och hem. Idag vänder jag innan Skurugata och får alltså alla backar även nedför. 


Detta är dagordning på kvällens skidmöte. Samt mina anteckningar. Säsongen närmar sig. Till helgen är det Torsbyläger. Hemkomna därifrån dröjer det inte länge till nästa läger, nämligen Idrelägret. Och sen drar tävlingssäsongen i gång. Jag menar ungdomar nu. Men även vi motionärer (som oftast också är föräldrar till dessa ungdomar) får oss en rejäl träningsdos i och med lägren. 



I morgon väntar friidrott. I dag är det förberedelser inför. Kanske blir det dessa övningar? Här handlar det återigen om barn- och ungdomsträning. Vår framtid. Samtidigt får man inte glömma sin egen träning - vilket knappast är någon risk.... Nästa vecka är jag uppe i 30 minuters löpning. Så länge har jag inte sprungit sen i somras. Trots att det är längre än innan är det ändå kort. Och jag kan faktiskt se fördelen även med detta: Det är helt enkelt lättare att hinna med. Kanske redan i morgon bitti...?

2 kommentarer:

  1. Förstår att du är rejält sugen på löpning nu då. Vad vore livet utan löpning? Lycka till och hoppas att det känns riktigt bra i hela kroppen :).

    SvaraRadera
  2. Det blev en halvtimme i morse och det kändes väldigt bra (fast det känns i hälsenan direkt på morgonen så halva passet hade jag känningar....).

    SvaraRadera