fredag 12 november 2010

Du är väl anmäld?

Nu är över 40.000 anmälda till Vasaloppets Vintervecka 2011! Är du en av dem? Själv beslutar jag redan förra vintern att jag "bara" ska åka Vasaloppet i år. Det blir första vintern på länge utan Tjejvasan. Gissa om jag kommer att sakna semlan, middagen och alla mina skidkompisar? Tjejvasan är mer socialt. När det kommer till Vasaloppet är det annat. Då är det 90 km och fullt fokus.


Efter tre träningsfria dagar och en heldag sittandes kan jag inte motstå ett träningspass då jag kommer hem från Malmö. 25 minuter är inte mycket att fundera på (vilket ju är veckans av sjukgymnasten ordinerade längd). Bara på med träningskläderna och ut. Är snart tillbaka och kan glatt konstatera att medeltempot ligger på 5.11. Det är snabbare än förra veckan. Känner bara lite i hälsenan och det i sista backen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar