söndag 19 juni 2011

Kolhydratfattig kost


Ännu en dag med friidrott väntar. Men först hinner jag med ett morgonpass. Vi bor med klubben, Eksjö Södra IK, ute i Spånga. Bland en massa friidrottande människor är det inte svårt att hitta någon att springa med. Jag har förmånen att träna med en mycket duktig banlöparedenna söndag morgon. Eftersom vi springer och pratar hela tiden i nytt område med en massa cykelvägar missar vi någon på tillbakavägen, vilket innebär några extra kilometer. Det slutar med 13.6 km och 1.14. För mig ett väldigt bra pass i högre tempo än jag är van vid.

Vi har en mycket intressant diskussion om kolhydratfattigare kost. Det finns fler som äter som mig och som känner till Jonas Colting, Jonas Bergqvist, Andreas Eenfeldt m fl. Jag är i alla fall helt övertygad om att en kolhydratfattigare kost gör att vi mår bättre - och presterar bättre. Och troligen blir vi fler och fler.....

1 kommentar: