torsdag 16 juni 2011

Kost, politik & morgonpass


Det är intensiva dagar i Stockholm. Men oj vad kul det är. Dagarna tillbringas på Mf-hälsoutbildningar där det handlar om kost. Främst är det lågkolhydratkost, vilket passar mig som ju med goda resultat testat att fettladda istället för att kolhydratladda! Lovar att återkomma till detta med kost - då det finns mer tid.

Politik som jag skrivit i överskriften syftar till gårdagkvällens trevliga middag. Jag och min kollega - som också  går kostkursen - besöker vår f d kollega, som idag är riksdagspolitiker. Emma och sonen har fixat en fin middag till oss och vi har en jättemysig kväll.

Sena kvällar innebär lite sömn. Därför är jag riktigt trött. Morgonpasset går trögt. Kör dock några intervaller och får upp tempot. Det blir sammanlagt 33 minuter. Jag piggnar till och det kan sannolikt behövas eftersom det är en lååång föreläsningsdag som väntar. Dessutom vill man ju vara lite skärpt då ingen mindre än Kostdoktorn kommer att ha huvudrollen de sista timmarna. Mer om detta i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar