måndag 20 juni 2011

Springjunta


Det blir Springjunta (tack Malin)! Översvämningen, tapetseringen och det allmänna kaoset får vänta. En springjunta är trots allt mycket, mycket mer givande. Denna dag är heller inget undantag.

Det börjar med löpning i Ränneborg för Anna och mig. Sista veckan med ledaruppdrag. Sen är det sommaruppehåll. Springer nästan milen och det i en liten utbrytargrupp. Lena och Lina drar upp tempot och med tanke på all löpning sista veckan känns det rejält i benen. Tänker på morgondagens vila och får lite mer energi. Minst två vilodagar från löpning är nog inte dumt.

Ett av kvällens samtalsämnen är cykling. Två i gänget har lyckats genomföra snart hela klassikern. Det är Susanna och Anette. Vätternrundan sitter fortfarande i benen men de lyckas ändå genomföra ett längre löppass medan Malin och Lotta går i Soåsabacken. Maria är skadad och kan inte träna alls. Hästar. Kanske byter hon sport igen?

Ett annat ämne är kost. En sådan med mindre kolhydrater... Berättar att jag var den minst strikta på kursen, vilket framställde övriga deltagare som nästan fanatiska. Jag tycker att mina kursdeltagare är mycket inspirerande och efter förra veckan har jag verkligen skärpt till mig. Men i kväll äter jag rabarberpaj till efterrätt. Har nu Malin stått och bakat åt oss - så är det klart att jag äter. Och njuter. Var och en måste väl hitta sin nivå - och min ligger ganska liberalt - och det känns bra för mig.

2 kommentarer:

  1. Hur går pajen ihop med studien ;-)

    Så kul med springgjunta. Önskar att jag hade en likadan krets i närheten men alla verkar vara så otroligt upptagna.... Var brukar ni duscha någonstans? För visst springer ni först och sedan äter ni middag? Den som bjuder har då redan fixat klart allt? Och vilka rundor väljer ni? Någon runda i närhet av där värden bor?

    /Annette

    PS: det fungerar inte längre att kommentera med egen profil, konstigt...

    SvaraRadera
  2. Det är som sagt svårt att vara strikt...
    Vi bor ju i en liten stad o de som bor nära kvällens värd brukar duscha hemma hos sig annars duschar man hos värden. Vi brukar springa en runda i närheten. Sen har kvällens värd ordnat mat (ofta inte helt förenligt med LCHF - men det får man ju ta som sagt). Mycket trevligt!! Min svägerska i Uddevalla är också med i en Springjunta - föregångare till oss!

    SvaraRadera