söndag 7 augusti 2011

Att finna sin egen väg


Att finna sin egen väg. Inte alltid följa med strömmen. Anmäla sig till en tävling, träna inför. Inte för att alla andra gör det. Eller vill det. För att jag vill.

Jag tror de flesta springer för att de gillar det. Gillar utmaningar. Eller vill hålla sig "i form". Springer man för att det är "inne" att göra det just nu - tror jag att man antingen fastnar för det och snart gör det för att det helt enkelt känns urbra, eller så tröttnar man. Löpning är trots allt inte var mans favoritsysselsättning.

Jag klarar mig knappt utan. Höft och hälseneproblemen blir för mig jättelika problem, och det är egentligen inget jag vill fokusera på här i denna blogg, så snart slutar jag och skriva om det (kanske en uppdatering emellanåt...?). Men jag vill springa eller....göra något med samma mervärde. Min gyllene medelväg är rullskidor kombinerat med löpning. Och skidåkning i flera månader, då jag nästan alltid har löpuppehåll. Vi är olika tåliga och jag har lätt för att få en överansträngning eller skada. Därför är alternativträningen en del av mitt liv just nu, precis som löpningen.

Min egen väg är inte som andras, medan andras inte är som min. Vi är olika. Man måste bara ta reda på vilket som passar för var och en.

Alla tränar inte. Alla inser inte. Eller är det så att vi inser olika....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar