söndag 21 augusti 2011

Dagar man minns


Många dagar försvinner i mängden.

De flyter ihop på något sätt. Kanske beror det på att vi inte är helt närvarande i det vi gör, att vi har tankarna någon annanstans? Det kan vara planer för resten av dagen eller funderingar på nästa dag.

Jag återkommer till gårdagen. Det är en dag att minnas. Från start till mål är vi borta 12 timmar. Närvarande varje meter och kilometer som till slut blir till mil. Kanske krävs det något utöver det vanliga för att minnas? Att veckans sjätte dag - efter fem arbetsdagar - vakna till väckarklockan strax efter fem. Att ge sig ut i hällande regn och veta att många nu ocyklade mil ligger framför mig. Spänningen i själva utmaningen och bragden i att klara det. Vara nöjd med sig själv och sin bedrift. Och - se fram emot nästa.

Gårdagen är ingen vanlig dag. Det är en dag utöver det vanliga. En dag jag lever i nuet, där sinnena skärps och jag verkligen upplever det jag är med om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar