måndag 20 september 2010

Springjunta, rullskidstavar och diamantslipstift

I dag är det springjunta. Maten smakar förträffligt och orienteringsbanan som övriga springer är till stor belåtenhet. Det är en trevlig kväll även utan träning. Men till nästa träff hoppas jag på att ha ett löppass i benen före maten. Och kanske. Det behöver inte vara en omöjlighet. Jag har nämligen varit hos sjukgymnasten i dag, han som ger mig rehabövningar. Eftersom jag sköter mig exemplariskt och inte springer en meter, finns nu hopp om ett återfrisknande. Ljuva ord.

Hos sjukgymnasten träffar jag en klubbkompis. Får tips om rullskidstavar med dämpning. Med tanke på att jag åker så mycket. Och skaderisken när man använder sådana gamla stavar som jag har.... Dessutom får jag reda på att slöa stavspetsar lätt kan undvikas. Diamantslipstift. Ett stift som sätts direkt i borrmaskinen. Det blir troligen en tur till Pölder inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar