torsdag 16 september 2010

Skidåkerskan

Tidigt denna dag och i väntan på att den privata läkarmottagningen ska öppna, samspråkar jag med en man. Han ska till läkaren och jag till sjukgymnasten - som denna dag inte bara ska behandla med ultraljud utan även med nålar. Vi pratar om vädret. Det har nämligen regnat hela natten. "Tur det inte snöar" säger mannen och tillägger "Hoppas det inte blir lika mycket snö denna vinter...". Här kan jag så klart inte hålla med, då jag ju gillar vintrar med mycket snö.

Läkarsekreteraren kommer och låser upp. Jag fortsätter in mot sjukgymnastrummet och mannen blir kvar hos läkarsekreteraren. Jag hör att de pratar väder. "Man får vara glad att det inte snöar" säger sekreteraren, varpå mannen svarar "Det tycker inte hon jag pratade med nyss. Hon är skidåkerska."

Skidåkerska! Kanske något att lägga till i mitt CV. Och kanske med tillägget: 7 Vasalopp, 14 Tjejvasor, 1 Kinesiskt Vasalopp och snart....Marcialonga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar