onsdag 29 september 2010

Smålands skidförbund



Medan Smålands skidförbund har årsmöte rullar jag mot högre höjder.

Under gårdagen får jag frågan om att vara med i styrelsen. Förra gången tackade jag nej. Det gör jag inte den här gången. Just nu intalar jag mig därför allt det positiva med att binda upp mig för åtta Vrigstadmöten/år.

Dels inser jag ju att det gynnar mitt bloggande, jag kommer helt enkelt ha mer att skriva om. Kanske det kan bli ett större djup och vem vet kanske jag kan rapportera från mer än bara småländsk skidåkning?

Med mig i styrelsen förstärks både längd- och damsidan. Skidåkning består ju trots allt inte bara av längdåkning, så icke heller ett skidförbund. Tidigare har det representerats av övervägande utförsåkare, om jag förstått det hela.

Dels kommer våran klubb vara representerad. Och som jag skrivit innan, få klubbar har den verksamheten vi har. Det är ju synd om vi inte ska bidra med något då. Kanske vår entusiasm smittar?

Till sist hoppas jag också någonstans att det kan vara givande och kanske rent av roligt att engagera mig i detta. Jag väljer att se möjligheterna. Det man fokuserar på får man mer av. Det hjälper ingen att bara se till problemen (i detta fall främst tiden - men som sagt, inte fokusera på det...).

Avslutningsvis några ord om dagens pass. Eller om trenden jag börjat märka. Skurugatafolket hälsar alla så glatt på mig. De har nog hälsat tidigare också - men nu är det med ett leende på läpparna. Det är säkert flera som åker rullskidor på denna väg, men ingen så ofta....



Skurugatavägen cillahedin at Garmin Connect - Detaljer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar