lördag 18 september 2010

Lövhult


Upptäcker att jag har glömt både pulsband och Garminklocka. Men då är jag redan i Lövhult så det får gå utan denna gång. Det är tidig lördagmorgon då jag åker i riktning mot Nässjö. Och jag är trött. Dessutom regnar det. Men jag piggnar till redan efter första backen och även regnet upphör. Jag stakar runt på rullskidbanan. Helt ensam. Inte en själ syns till. Hoppar över sista kilometern och tror att det blir knappt 4 km per varv. Tappar räkningen på antal varv men återigen tror, att det är 6 varv. Mobilen är i alla fall med och jag vet med säkerhet att tiden är 1.28. Kul att åka här faktiskt. Brukar vanligtvis åka skidor på denna bana men det är helt ok med rullskidor också.

I kontrast till alla rullskidvyer kommer här ett kort på stadens anrika konditori. Jo då, det blir en fika här på förmiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar