torsdag 23 september 2010

Sävsjö Skyttecenter, Kompressionsstrumpor och 875 investerade kronor

Tillsammans med kollegorna besöker jag denna dag Sävsjö Skyttecenter.


Bra fokus har Yoga-Håkan. Har aldrig förknippat yoga med just skytte, men det kanske redan är något som utövas av de främsta skyttarna.


Den som glänser mest denna eftermiddag är ändå Golf-Ola. Full pott på bågskyttet och en ganska överlägsen totalseger. Det är bara att gratulera.


Som skadad är jag inte svårflörtad när det gäller att tillfriskna. Har därför i dag premiärtränat i mina nya komressionsstrumpor mot hälseneproblem. Tillsammans med ultraljudet och nålarna blir det en vinnande trio.



Det behövs nog. För nu är jag anmäld till Stockholm marathon. Det är lätt att bara se anmälningsavgiften på 875 kronor som en utgift. Men det är ju inte hela sanningen. Det är faktiskt också en investering. En investering i god hälsa och höjd livskvalitet. Med anledning av den träning som kommer att bedrivas och den positiva känsla själva tanken på loppet ger.

Avslutar med några ord om dagens pass. Möter min kollega Party-Carina då jag ger mig ut på rullskidorna. Det är andra dagen i rad vi möts. Tror det börjar luta mer åt tränings-Carina. Få jämnåriga är i samma form. Fast det gäller inte skyttet då....


Skurugata by cillahedin at Garmin Connect - Detaljer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar