onsdag 22 september 2010

Vädret, löpartidningen och maraton


Vilken dag! Och då tänker jag inte ens skriva om yogan denna onsdag - förutom det jag nyss skrev då....

Asfalten är alldeles torr då jag ger mig i väg. Det sista regnet har torkat upp och det är inbjudande att ge sig ut. Faktiskt inte bara jag som tycker det. Vid två kilometer har jag passerat tvåsiffrigt med människor som är ute och motionerar. Det är nog rekord på så kort tid. Någonsin. På just denna väg. Det är vädret. Dagens pass visar dessutom bra mycket bättre än gårdagens då det gäller intensitet. Medelpuls på 137 och maxpuls på 164. Det är skillnad mot 108. Fortsätter jag som i går kan jag nog sänka ambitionerna inför vintern. Men som sagt, idag är det ok. I det fina vädret.

Brevbäraren levererar oktobernumret av Runners World - redan i dag. Vilken inspiration! Nu har jag att läsa i kväll. Eftersom SmålandsTidningen läses igenom relativt snabbt kan jag nog se fram emot att hinna med lite trevlig löparläsning även i morgon bitti. 

Ytterligare en inspiration kommer med dagens post. Inbjudan till "Sveriges viktigaste löpartävling". Lördagen den 28 maj. Stockholm Marathon. Har inte vågat anmäla mig än. Men efter senaste sjukgymnastbesöket andas jag optimism så pass att jag nu tror att jag blir bra. För det är klart jag ska springa. Bara tanken på detta får mig på topphumör. Det blir en anmälan i morgon.

En riktigt bra dag! 






Skurugata by cillahedin at Garmin Connect - Detaljer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar