fredag 30 januari 2015

Fem-i-topp för bussåkare


Efter att precis ha färdats genom Europa i buss slog det mig att jag som är en van bussåkare borde kunna ge några tips till den som ska ut och resa. Så här kommer mina fem-i-topp-tips:

1)      Stödtrumpor, här finns en utmärkt sida. För dig som ännu inte äger några.

2)      Nackkudde. Kolla närmaste apotek. Kommer att ge betydligt skönare sömn i bussen.

3)      Lediga kläder. Du behöver inte klä upp dig i bussen, tänk bekvämlighet i stället.

4)      Vatten. Ta med dig mer vatten än du tänkt. Det finns bättre saker att lägga pengarna på än dricka vid varje stopp.

5)      Något att läsa. En bra tidning eller varför inte en bok? Ska man färdas nästan ett dygn hinner man både lära känna grannarna i stolarna framför, bakom och bredvid samt läsa.

Ja, jag åker ju några vändor genom Europa varje år, så jag har ju erfarenhet av detta… Och du som vill hänga med, kolla resorna som ligger länkade i högermarginalen. Då kan tipsen komma väl till pass :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar