söndag 11 januari 2015

Hallbyloppet 2015

Två dagar, två tävlingar, två segrar. Fast då var jag ensam deltagare i klass D 35 i dag :-)

Tävling är i vilket fall bästa träning. Tio km i tävlingsfart ger betydligt mer än 10 km i vanlig träningsfart, vilket antagligen hade varit alternativet om jag inte tävlat. Med andra ord: Klart nöjd med helgens tempo :-)

Mitt lopp var dock inte heller idag anledningen till Hallbyresan. Carl, Olof och övriga Eksjöungdomar ska tävla. Hallbyloppet bjuder på gemensam start, lite längre distans än vanligt och klassisk åkning.

Det är runt en plusgrad och snöfall när vi lämnar Eksjö. Samma prognos gäller i Hallby. 

Jag och Anders A har ett suveränt vallateam ihop och klistervallar Carls, Olofs och Hannas skidor. Det resulterar i två andraplatser och en åttondeplats och vi är mer än nöjda med vår insats.

När det är dags för mina skidor har jag redan tröttnat på klistrandet och bestämmer mig för ruggade skidor även i dag. Det går det med - säkert lika bra som med valla.

Och gissa vad som händer på hemmaplan under dagen? Det snöar!

Nu har vi äntligen vinter här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar