torsdag 11 mars 2010

Aktiv vila

Prestationen att genomföra ett Vasalopp kräver efterföljande vila. Så är det för mig. I vanlig fall blir det också så men detta år befinner jag mig veckan efter loppet uppe på Idre Fjäll. Att vila här är inte lätt även om jag ännu inte genomfört något riktigt träningspass. Det blir mer aktiv vila. Allt från väldigt lugna längdpass med barnen till de något tuffare åken i de svarta pisterna, där jag för övrigt inte hänger med barnen längre....

Efter fyra dagar av aktiv vila är jag ändå bra sugen. Burusjöspåret lockar, det vore synd att åka härifrån om två dagar och inte fått smaka på den pärlan! Det är ändå sista chansen denna vinter att njuta av omgivningen på mitt favoritspår uppe i Idre....

Musik påverkar sinnesstämningen. Frågan är om den ska inspirera till mer vila eller till ett nytt träningspass?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar