söndag 14 mars 2010

Marcialonga

Hittade träningsprogram (inför Stockholm Marathon) på nätet, med fyra träningspass per vecka. Det räcker för mig. Vilodagar är också viktigt, med fler löppass än fyra hinner åtminstone inte jag återhämta mig.

Sprang med några klubbkompisar i morse, tre morgonpigga tjejer i sina bästa åldrar, precis som jag. Eftersom vi sprang ett ganska långt pass hann jag nätt och jämt att byta om till barnens träning som i dag bestod av ett skidorienteringspass. Inte helt lätt för den ovane men bra att stifta bekantskap med kartan igen - snart nog är orienteringssäsongen här igen.

Dessutom har jag i dag fått prisuppgifter och bekräftelse på buss och boende i Italien. Nu menar jag så klart Marcialonga, Italiens motsvarighet till vårat Vasalopp. Ett långlopp på sju mil sista söndagen i januari, för vår del är det 2011 års lopp som är aktuellt. Priset kommer att bli ca 4 500 kronor och då ingår bussresa (direktbuss), boende och halvpension nere i Italien. Anmälningsavgiften för loppet tillkommer. Våra klubbmedlemmar får några veckor på sig att boka resan sen går vi ut till andra klubbar i Småland. Jag tror inte det är några problem att fylla en 50-buss.

En inbjudan behöver bli klar i veckan samt logistiken kring anmälan. Sen är det bara att boka och det är först till kvarn som gäller....

1 kommentar:

  1. Tänkte att jag skulle testa och skriva en kommentar./Ingemar

    SvaraRadera