onsdag 31 mars 2010

Vasaloppsstarten

I dag missade jag en tjejträff (igen). Trots att det ligger högt på min prioriteringslista lyckades det komma något emellan. Denna gång var det resan upp till Sälen.

Passerade Vasaloppsstarten strax innan vi var framme.

Det har snart gått en månad sen det var 15 000 människor samlade för ett och samma mål: Mora.

Tankarna på hur jobbigt jag egentligen upplevde årets lopp är helt borta. Kvar finns bara positiva minnesbilder, stämningen i bussen på väg upp, våfflor och solsken i Mångsbodarna dagen innan, de perfekt vallade skidorna och den där fantastiska känslan vid målgång: Jag klarade det!

Plötsligt känner jag, då vi passerar starten, att det är dags. Dags att anmäla mig.

Det hamnar överst på att-göra-listan. Men först, påsk i Sälen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar