torsdag 25 mars 2010

Att resa

Turism & Resor är en kurs jag inte haft på länge. Idag var det dock dags igen. Jag gillar alla turismkurser. De försätter mig alltid i en positiv känsla - som om jag var på resande fot.

En resa ger mig alltid möjlighet att utvecklas då jag ständigt utsätts för utmaningar, vare sig resan är privat eller i jobbet.

En resa ger ofta tid för eftertanke, något jag inte alltid hinner med annars. En resa gör livet enklare, jag har inte så mycket saker (materiellt) att lägga energi på utan kan leva mer här och nu.

Jag gillar som sagt att resa, men det är inte bara själva resan som ger positiv energi. Förberedelserna inför och minnena efter en resa ger minst lika mycket.

Tankarna på Marcialongaresan i januari ger redan nu positiv energi i vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar