lördag 20 mars 2010

En lång vinter

För min del startade årets skidsäsong redan helgen innan jul. Då åkte jag de första fem milen. Den andra januari åkte jag återigen fem mil, det var det kinesiska Vasaloppet. Sen har det bara rullat på. 80 mil och fyra tävlingar har inneburit skidåkning varje helg hela långa vintern.

Eftersom vi förra helgen också avverkat en veckas fjällvistelse - skulle man nu kunna förvänta sig en helg utan skidor. Och vad har jag gjort i dag? Varit i Landsbro på sprinttävling! Okej, inte åkt själv men väl stått utmed banan och hejat på barnen. I morgon är det faktiskt samma sak igen: sprinttävling i Landsbro.

Med så mycket skidåkning så länge - känns det helt rätt att börja springa igen.

För min del innebär byte av träningsform ny inspiration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar