måndag 22 mars 2010

Tankens kraft

Uppdragsutbildning idag igen. Veckans tema är tankens kraft. Hur vi med våra tankar kan påverka våra liv. Som vi tänker, så blir det.

Vi tänker ofantligt många tankar varje dag och vi har stadigt en inre dialog med oss själva. Ibland kan våra tankar bli stora som löpsedlar. Man kan riktigt se bilden framför sig "Jag orkar inte träna" eller "Trött". Matar vi oss själva med dessa påståenden blir de snart en sanning för oss. Vad man kan göra är:

1. Bli medveten om dessa tankar

2. Försöka styra dem i en annan riktning

Genom att ha en affirmation (positivt laddat budskap i presens) i berdeskap, t ex "Jag vill träna" eller "Jag är pigg, kan jag styra tankarna dit jag vill.

Om jag regelbundet upprepar "Jag är pigg" kommer detta att bli en sanning. Pigg nog för ett träningspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar